Setmana del 8 al 12 de juny
Bon dia a tothom! Ja tornem a ser per aquí!
Ens acostem al final del
curs... però abans, us volem proposar un tema molt important:
el reciclatge!
Ja saps com fer-ho, oi?
Tria les propostes que et semblin més
interessants o que et cridin més l’atenció i fes-les al llarg de la setmana.
Tria les dos activitats per avaluar. I fes l’autoavaluació.
Divendres m’ho envies perquè pugui veure tot
el que has treballat! Som-hi!
Ara si! Tothom preparat? Doncs, som-hi! Salvem la Terra!
Saps què està passant amb el nostre planeta? Saps què és el medi ambient?
Saps reciclar?
Aquesta setmana podràs aprendre moltes coses sobre aquest tema, per
començar mira atentament aquest vídeo i comença l’aventura de millorar el
nostre planeta!
1. Dia mundial del medi ambient
El dia 5 de juny
per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient es va
cantar a diferents llocs de Catalunya la cançó “No ens desdibuixeu”, que
parla sobre com podem protegir el nostre planeta, si tots hi posem un granet de
sorra serà més fàcil aconseguir un medi ambient millor.
·
Escolta la cançó i canta-la:
· Després busca informació sobre activitats o
notícies que es van fer el dia 5 de juny per celebrar aquest dia.
2. Les tres R
Saps quines són els 3 principis bàsics del
reciclatge? És diuen les 3 R.
Investiga què són les 3 R, què volen dir i busca informació.
3. Estem abusant del plàstic? Estem
plastificats?
El plàstic és per
tot arreu! Tot i que es tracta d’un gran invent que ens ha permès volar,
viatjar, jugar, ha millorat la medicina, etc., en els últims anys el plàstic s’ha
convertit en un greu problema ambiental.
T’has imaginat la quantitat de residus plàstics que generem els humans?
Doncs ara podràs comprovar-ho tu mateix, t’atreveixes?
· Amb la teva família, acumuleu durant una setmana tots els residus
plàstics que feu servir.
· Fes una fotografia cada dia fins
al final de setmana.
· Fes un mural amb totes les
imatges recollides amb el títol “ELS PLÀSTICS D’UNA SETMANA”
· Què has observat?
· Creus que pots reduir les
deixalles de plàstic de casa teva? Com ho faràs ? Fes una llista de coses que pots fer per reduir els plàstics.
4. A la platja
A l’estiu ens
agrada molt banyar-nos al mar, per això anem a la platja. No tothom
té cura d’aquest espai natural i l’embruta.
·
Fes una llista de deixalles que pots trobar a la platja,
tant a la sorra com a l’aigua.
·
Què faries si arribessis a la platja i trobessis
la sorra bruta?
·
I si veiessis a alguna persona llençant un paper,
una burilla, un plàstic… al terra? Li diries alguna cosa?
·
Explica alguna situació en relació a aquest tema
que hagis vist o viscut.
5. Vols un mar plastificat?
Segons un estudi
elaborat per Greenpeace, gran part de les deixalles que es troben al mar
mediterrani i que es van recollir en platges d’Espanya SÓN PLÀSTICS.
La contaminació per
plàstic suposa un greu problema pels animals, plantes i persones, és a dir, pel
planeta TERRA.
·
Busca imatges que mostrin la contaminació per
plàstics al medi marí.
·
Quines emocions i sensacions et provoquen?
· Pensa com t’agradaria que fossin els mars i les
platges i fes un dibuix utilitzant diferents tècniques (pintura, ceres,
collage, etc.).
· Investiga sobre quines accions s’estan duent a
terme per netejar els mars i oceans d’arreu del món.
6. Mascaretes i guants pel covid-19!
Com tots sabeu,
portem més de dos mesos en confinament (tancats a casa i amb activitats
limitades).
Aquest confinament
l’ha provocat l’aparició d’un virus: el covid-19, coronavirus.
Tota aquesta
situació ha fet que haguem de prendre una sèrie de mesures de
protecció: posar-nos mascareta per a sortir al carrer, fer ús de gel
desinfectant, guants i mantenir una distància de seguretat amb les altres
persones.
· D’aquestes mesures que acabem d’anomenar, n’hi ha
dues que són especialment contaminants, saps dir-me quines són i per què?
· Si fins ara ja hi havia molta quantitat de
plàstic que arribava al mar, imagina’t ara amb l’ús diari i continu de guants i
mascaretes que queden pel terra dels camins, carrers, places...
· Què creus que hauríem de fer, a nivell
individual, per intentar evitar al màxim aquesta contaminació?
7. El paper d’alumini
Llegeix l’article sobre el paper d’alumini.
Després reflexiona sobre el tema i respon la pregunta que et fan al
final.
(fes clic a la imatge per llegir l'article)
QUÈ POTS FER TU?
Tens el poder a les teves mans!
8. Aprenem amb una pel·lícula
Mira la pel·lícula Wall-E (La
pots trobar a diferents plataformes digitals).
És una pel·lícula
d'animació futurista que presenta un planeta desolat i ple de residus on els
humans han estat evacuats. Només un robot molt especial s’ha quedat per
netejar-lo. És una crítica a la societat de consum, a les multinacionals i a
l’esclavitud tecnològica.
Fes una fitxa
tècnica de la pel·lícula (títol, any, durada, país, direcció, guionista,
música, productora) i escriu una breu sinopsis.
9. English: Containers
1- Listen to the
audio. Then complete the table with the order of the items and their
container:
* AUDIO:
10. De residus a obres d’art
Sabeu que dels
residus se’n poden fer obres d'art? Es poden crear peces úniques, mobles o
altres estris!
A la primera fotògrafa veiem una obra d’art que Mandy Barker va crear amb plàstics procedents dels mars.
En aquesta altra, pots veure
una escultura realitzada per Joan Miró i titulada “Noia evadint-se”.
Investiga la
quantitat de coses que es poden fer reutilitzant plàstics i altres residus i crea
la teva obra d'art!
Així aconseguiràs
convertir un element de rebuig en un objecte bonic i útil!
Quan la tinguis acabada en envies una
fotografia!
ALTRES PROPOSTES D'ACTIVITATS
· InnovaMat
Seguiu jugant
cada dia una estoneta a Bmath.
I, aneu visitant el seu web. Cada setmana hi
ha una nova proposta d’activitat!
Aquesta setmana us proposo 3 sessions. (Seran les últimes que posarè. Si voleu, podeu anar-les fent entre aquesta setmana i la propera).
La sessió 47 (estenem el coneixement de les
taules) és per repassar les capsetes multiplicatives.
Les sessions 48 i 50 introdueixen un últim
concepte clau de 3r: la multiplicació per àrees (multiplicar descomponent).
Us proposo que abans de fer aquestes dues sessions
mireu el següent vídeo que us explica com funciona la multiplicació per àrees. Mireu-lo
un parell de vegades i comenteu-lo, abans de fer la feina.
· Blocs de música i educació física.
Que tingueu molt bona setmana!!!
Petonets i abraçades!!!
Hola a tots!!!! el tema Del Resiclatje es xulo adeu.
ResponElimina