Tasques 3r Setmana del 8 al 12 de juny


Setmana del 8 al 12 de juny

Bon dia a tothom! Ja tornem a ser per aquí!
Ens acostem al final del curs... però abans, us volem proposar un tema molt important:
el reciclatge!
Abans, però, us deixo un recull de fotos de la setmana dell mar. 

Ja saps com fer-ho, oi?
Tria les propostes que et semblin més interessants o que et cridin més l’atenció i fes-les al llarg de la setmana.
Tria les dos activitats per avaluar. I fes l’autoavaluació.

Divendres m’ho envies perquè pugui veure tot el que has treballat! Som-hi!
Ara si! Tothom preparat? Doncs, som-hi! Salvem la Terra!

Saps què està passant amb el nostre planeta? Saps què és el medi ambient? Saps reciclar?
Aquesta setmana podràs aprendre moltes coses sobre aquest tema, per començar mira atentament aquest vídeo i comença l’aventura de millorar el nostre planeta!


1. Dia mundial del medi ambient

El dia 5 de juny per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient es va cantar a diferents llocs de Catalunya la cançó “No ens desdibuixeu”, que parla sobre com podem protegir el nostre planeta, si tots hi posem un granet de sorra serà més fàcil aconseguir un medi ambient millor.
·        Escolta la cançó i canta-la: 

·      Després busca informació sobre activitats o notícies que es van fer el dia 5 de juny per celebrar aquest dia.

2. Les tres R
Saps quines són els 3 principis bàsics del reciclatge? És diuen les 3 R. 
Investiga què són les  3 R, què volen dir i busca informació.  

3. Estem abusant del plàstic? Estem plastificats?
El plàstic és per tot arreu! Tot i que es tracta d’un gran invent que ens ha permès volar, viatjar, jugar, ha millorat la medicina, etc., en els últims anys el plàstic s’ha convertit en un greu problema ambiental.
T’has imaginat la quantitat de residus plàstics que generem els humans? Doncs ara podràs comprovar-ho tu mateix, t’atreveixes?
·      Amb la teva família, acumuleu durant una setmana tots els residus plàstics que feu servir.
·       Fes una fotografia cada dia fins al final de setmana.
·    Fes un mural amb totes les imatges recollides amb el títol “ELS PLÀSTICS D’UNA SETMANA”
·       Què has observat?
·      Creus que pots reduir les deixalles de plàstic de casa teva? Com ho faràs ? Fes una llista de coses que pots fer per reduir els plàstics.

4. A la platja
A l’estiu ens agrada molt banyar-nos al mar, per això anem a la platja. No tothom té cura d’aquest espai natural i l’embruta.

·        Fes una llista de deixalles que pots trobar a la platja, tant a la sorra com a l’aigua.
·        Què faries si arribessis a la platja i trobessis la sorra bruta?
·        I si veiessis a alguna persona llençant un paper, una burilla, un plàstic… al terra? Li diries alguna cosa?
·        Explica alguna situació en relació a aquest tema que hagis vist o viscut.

5. Vols un mar plastificat?
Segons un estudi elaborat per Greenpeace, gran part de les deixalles que es troben al mar mediterrani i que es van recollir en platges d’Espanya SÓN PLÀSTICS. 

La contaminació per plàstic suposa un greu problema pels animals, plantes i persones, és a dir, pel planeta TERRA.
·        Busca imatges que mostrin la contaminació per plàstics al medi marí.
·        Quines emocions i sensacions et provoquen?
·    Pensa com t’agradaria que fossin els mars i les platges i fes un dibuix utilitzant diferents tècniques (pintura, ceres, collage, etc.).
·     Investiga sobre quines accions s’estan duent a terme per netejar els mars i oceans d’arreu del món. 

6. Mascaretes i guants pel covid-19!


Com tots sabeu, portem més de dos mesos en confinament (tancats a casa i amb activitats limitades).
Aquest confinament l’ha provocat l’aparició d’un virus: el covid-19, coronavirus.
Tota aquesta situació ha fet que haguem de prendre  una sèrie de mesures de protecció:  posar-nos mascareta per a sortir al carrer, fer ús de gel desinfectant, guants i mantenir una distància de seguretat amb les altres persones.

·      D’aquestes mesures que acabem d’anomenar, n’hi ha dues que són especialment contaminants, saps dir-me quines són i per què?
·     Si fins ara ja hi havia molta quantitat de plàstic que arribava al mar, imagina’t ara amb l’ús diari i continu de guants i mascaretes que queden pel terra  dels camins, carrers, places...
·   Què creus que hauríem de fer, a nivell individual, per intentar evitar al màxim aquesta contaminació?

7. El paper d’alumini 
Llegeix l’article sobre el paper d’alumini. Després reflexiona sobre  el tema i respon la pregunta que et fan al final. 
(fes clic a la imatge per llegir l'article)

QUÈ POTS FER TU?
Tens el poder a les teves mans!

8. Aprenem amb una pel·lícula
Mira la pel·lícula Wall-E (La pots trobar a diferents plataformes digitals).
És una pel·lícula d'animació futurista que presenta un planeta desolat i ple de residus on els humans han estat evacuats. Només un robot molt especial s’ha quedat per netejar-lo. És una crítica a la societat de consum, a les multinacionals i a l’esclavitud tecnològica.
Fes una fitxa tècnica de la pel·lícula (títol, any, durada, país, direcció, guionista, música, productora) i escriu una breu sinopsis.

9. English: Containers
1- Listen to the audio. Then complete the table with the order of the items and their container:
* AUDIO:



ITEM
NUMBER/ORDER
CONTAINER
















1
Plastic



10. De residus a obres d’art
Sabeu que dels residus se’n poden fer obres d'art? Es poden crear peces úniques, mobles o altres estris!

A la primera fotògrafa veiem una obra d’art que Mandy Barker va crear amb plàstics procedents dels mars.
En aquesta altra, pots veure una escultura realitzada per Joan Miró i titulada “Noia evadint-se”.

Investiga la quantitat de coses que es poden fer reutilitzant plàstics i altres residus i crea la teva obra d'art!
Així aconseguiràs convertir un element de rebuig en un objecte bonic i útil!
Quan la tinguis acabada en envies una fotografia!


ALTRES PROPOSTES D'ACTIVITATS 

·       InnovaMat
Seguiu jugant  cada dia una estoneta a Bmath.
I, aneu visitant el seu web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!
Aquesta setmana us proposo 3 sessions. (Seran les últimes que posarè. Si voleu, podeu anar-les fent entre aquesta setmana i la propera). 
La sessió 47 (estenem el coneixement de les taules) és per repassar les capsetes multiplicatives.
Les sessions 48 i 50 introdueixen un últim concepte clau de 3r: la multiplicació per àrees (multiplicar descomponent).  
Us proposo que abans de fer aquestes dues sessions mireu el següent vídeo que us explica com funciona la multiplicació per àrees. Mireu-lo un parell de vegades i comenteu-lo, abans de fer la feina.




·       Blocs de música i educació física.

Que tingueu molt bona setmana!!!
Petonets i abraçades!!! 









Comentaris

Publica un comentari a l'entrada