Tasques 3r Setmana del 4 al 8 de maig


Setmana del 4 al 8 de maig

Bon dia nens i nenes! Ja tornem a ser per aquí! Aquesta setmana, el tema de les activitats serà:

Animals del nostre entorn

Abans, però, us deixo un recull de fotos de la setmana de l’artista! 

I aquí trobareu el recull de fotos de les roses de Sant Jordi que vau enviar. Maquíssimes! 

Les fotos de l'#ArtAtHomeChallenge les podreu veure properament, en una entrada especial!! 

Ja saps com fer-ho, oi? Tria les propostes que et semblin més interessants o que et cridin més l’atenció i fes-les al llarg de la setmana.
Divendres me les envies perquè pugui veure tot el que has treballat! Som-hi!

Ah! I a partir d’aquesta setmana hi ha una NOVETAT!!
Una vegada hagueu fet les diferents propostes, n’haureu de triar dues i fer una AUTO-AVALUACIÓ (feu clic a sobre de la paraula per descarregar-vos el document). 

Una auto-avaluació consisteix en pensar com has fet la feina i valorar-te.  T’ha d’ajudar ha adonar-te d’allò que podries millorar en properes vegades.
Així doncs, el divendres quan m’envieu les tasques, adjunteu també una còpia de l’auto-avaluació feta. 

Ara si! Som-hi amb les propostes!


1.      Els ocells
Amb l'arribada de la primavera els ocells semblen estar molt contents i ho demostren amb els seus cants. 
Els matins són un autèntic concert d’ocells des d’abans de la sortida de sol. Ho heu pogut escoltar alguna vegada?
Doncs us posem una sèrie de planes web i vídeos que podeu mirar amb els pares i escoltar els sons tan bonics dels ocells:
- Entra en aquesta pàgina i fes clic sobre els ocells... els sentiràs cantar: Cant dels ocells
- Aquí també podràs escoltar en cant els ocells:  cant ocells 1  cant ocells 2
- Pots veure en directe animals de tot el món, una passada!!: Animals de tot el món
- Un poso un vídeo molt xulo de Sant Llorenç del Munt, aquí mateix: ocells Sant Llorenç

Ara, descarregueu-vos el documentocells dels jardins”  i durant la setmana podeu observar quins ocellets veieu i els aneu anotant. No passa res si no els veieu tots... serà una feina de super observadors!!

2.  Investiga!
Tria un animal del llistat i investiga’l. Et convertiràs en tot un expert o experta en la fauna del teu entorn si omples aquesta fitxa tècnica amb tota la informació!
Llistat d’animals de l’entorn:

Rèptils:
- Sargantana cuallarga (Psammodromus algirus)
- Serp blanca (Elaphe scalaris)
- Llangardaix ocel·lat (Lacerta lepida)

Amfibis
- Gripau comú (Bufo bufo)

Mamífers
:
- Ratolí de bosc (Apodemus sylvaticus)
- Rata cellarda (Eliomys quercinus)
- Musaranya (Crocidura russula)
- Esquirol (Sciurus vulgaris)
- Guineu (Vulpes vulpes)
- Porc Senglar (Sus scrofa)
- Talpó (Microtus duodecimcostatus)

Ocells:
- Cucut (Cuculus canorus)
- Mosquiter pàl·lid (Phylloscopus bonelli)
- Tallarol gros (Sylvia borin)
- Tallarol de garriga (Sylvia cantillans)
- Trencapinyes (Loxia curvirostra)
- Merla (Turdus merula)
- Mallerenga emplomallada (Parus cristatus)
- Mallerenga carbonera (Parus major)
- Tudó (Columba palumbus)
- Astor (Accipiter gentilis)
- Esparver (Accipiter nisus)
- Gamarús (Strix aluco)
- Mussol banyut (Asio otus)


FITXA D’INVESTIGACIÓ DE L’ALUMNE/A:
Nom de l’animal que investigo:
Nom en castellà:
Nom en anglès:
DIBUIX/FOTO DE L’ANIMAL









-Vola, neda, camina?


- Alimentació? Herbívor, carnívor, omnívor? 


- Salvatge o domèstic?


- Cos cobert de pèl, plomes, escates?


- Mamífer, au, rèptil, peix, amfibi?


- Pes i alçada que sol tenir? 

3.  Classifica!
Classifica els animals del teu entorn segons les seves característiques. Escriu-los en català, castellà i anglès!
Pots mirar la següent pàgina web sobre animals del nostre entorn per ajudar-te: 

VERTEBRATS
LLENGUA
AMFIBIS
MAMÍFERS
OCELLS
PEIXOS
RÈPTILS

CATALÀ




CASTELLÀ





ANGLÈS




INVERTEBRATS
LLENGUA
ARÀCNIDS
CRUSTACIS
INSECTES
MIRIÀPODES
MOL·LUSCOS

CATALÀ




CASTELLÀ




ANGLÈS 





4. Parts del cos!
Tria un dels animals de l’entorn, dibuixa’l i assenyala i escriu totes les seves parts del cos.

5. Presentació
Fes una presentació sobre un dels animals de l’entorn.
Tria si vols fer una presentació digital (Power point o similar) o un mural en paper.
Pots incloure tota la informació que hagis recopilat sobre l’animal i afegir fotografies. Pots incloure: tipus d’animal (vertebrat, invertebrat, amfibi, crustaci…), què menja, on viu, quant pesa i mesura, com és el seu cos, com es desplaça, etc.

6. Tens una mascota a casa?
Ja sabem que les mascotes que podem tenir a casa no les considerem animals del nostre entorn, però com que sabem que els animals domèstics us agraden molt, us proposem una activitat sobre ells. També són animals!!!

Si tens una mascota, i sinó, aquella que t'agradaria tenir, explica tot el que creguis interessant (nom, quant anys té, tipus d’animal, què és el que li agrada menjar, activitats que li agraden fer, etc.)  i envia’ns una fotografia on sortiu tots dos. 

7.  Titelles
T’agraden els teatres de titelles? Doncs crea les teves titelles amb formes de diferents d’animals. De segur que et venen al cap moltíssimes històries que podràs representar amb elles. Aquí us deixem unes idees: titelles 1, titelles 2, titelles 3
Som-hi, anima’t a fer-ne alguna i envia’ns com t’ha quedat.

8.  InnovaMat
Seguiu jugant  cada dia una estoneta a Bmath.
I, aneu visitant el seu web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!

9. Recordeu també de visitar el bloc de música i educació física, on trobareu propostes setmanals. 

Que tingueu molt bona setmana!!!
Petonets i abraçades!!! 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada