Setmana del 4 al 8 de
maig
Bon dia nens i nenes! Ja
tornem a ser per aquí! Aquesta setmana, el tema de les activitats serà:
Animals del
nostre entorn
Abans, però, us deixo un
recull de fotos de la setmana de l’artista!
I aquí trobareu el recull de fotos de les roses de Sant Jordi que vau enviar. Maquíssimes!
Les fotos de l'#ArtAtHomeChallenge les podreu veure properament, en una entrada especial!!
I aquí trobareu el recull de fotos de les roses de Sant Jordi que vau enviar. Maquíssimes!
Les fotos de l'#ArtAtHomeChallenge les podreu veure properament, en una entrada especial!!
Ja saps com fer-ho, oi?
Tria les propostes que et semblin més interessants o que et cridin més
l’atenció i fes-les al llarg de la setmana.
Divendres me les envies
perquè pugui veure tot el que has treballat! Som-hi!
Ah! I a partir d’aquesta
setmana hi ha una NOVETAT!!
Una vegada hagueu fet
les diferents propostes, n’haureu de triar dues
i fer una AUTO-AVALUACIÓ (feu clic a sobre de la paraula per descarregar-vos el document).
Una auto-avaluació
consisteix en pensar com has fet la feina i valorar-te. T’ha d’ajudar ha adonar-te d’allò que podries
millorar en properes vegades.
Així doncs, el divendres
quan m’envieu les tasques, adjunteu també una còpia de l’auto-avaluació feta.
Ara si! Som-hi amb les
propostes!
1.
Els ocells
Amb l'arribada de la primavera els ocells semblen estar molt contents i ho
demostren amb els seus cants.
Els matins són un autèntic concert d’ocells des
d’abans de la sortida de sol. Ho heu pogut escoltar alguna vegada?
Doncs us posem una sèrie de planes web i vídeos que podeu mirar amb els
pares i escoltar els sons tan bonics dels ocells:
- Un poso un vídeo molt xulo de
Sant Llorenç del Munt, aquí mateix: ocells Sant Llorenç
Ara, descarregueu-vos
el document “ocells dels jardins” i
durant la setmana podeu observar quins ocellets veieu i els aneu anotant. No
passa res si no els veieu tots... serà una feina de super observadors!!
2. Investiga!
Tria un animal del llistat i investiga’l. Et convertiràs en tot un
expert o experta en la fauna del teu entorn si omples aquesta fitxa tècnica amb
tota la informació!
Llistat d’animals de l’entorn:
Rèptils:
- Sargantana cuallarga (Psammodromus algirus)
- Serp blanca (Elaphe scalaris)
- Llangardaix ocel·lat (Lacerta lepida)
Amfibis
- Gripau comú (Bufo bufo)
Mamífers:
- Ratolí de bosc (Apodemus
sylvaticus)
- Rata cellarda (Eliomys
quercinus)
- Musaranya (Crocidura
russula)
- Esquirol (Sciurus
vulgaris)
- Guineu (Vulpes vulpes)
- Porc Senglar (Sus
scrofa)
- Talpó (Microtus
duodecimcostatus)
Ocells:
- Cucut (Cuculus canorus)
- Mosquiter pàl·lid (Phylloscopus
bonelli)
- Tallarol gros (Sylvia
borin)
- Tallarol de garriga
(Sylvia cantillans)
- Trencapinyes (Loxia
curvirostra)
- Merla (Turdus merula)
- Mallerenga emplomallada (Parus
cristatus)
- Mallerenga carbonera (Parus
major)
- Tudó (Columba palumbus)
- Astor (Accipiter
gentilis)
- Esparver (Accipiter
nisus)
- Gamarús (Strix aluco)
- Mussol banyut (Asio
otus)
FITXA
D’INVESTIGACIÓ DE L’ALUMNE/A:
Nom de
l’animal que investigo:
Nom en
castellà:
Nom en
anglès:
DIBUIX/FOTO
DE L’ANIMAL
-Vola, neda,
camina?
-
Alimentació? Herbívor, carnívor, omnívor?
- Salvatge o
domèstic?
- Cos cobert
de pèl, plomes, escates?
- Mamífer,
au, rèptil, peix, amfibi?
- Pes i
alçada que sol tenir?
|
3. Classifica!
Classifica
els animals del teu entorn segons les seves característiques. Escriu-los
en català, castellà i anglès!
Pots mirar la següent pàgina web
sobre animals del nostre entorn per ajudar-te:
VERTEBRATS
LLENGUA
|
AMFIBIS
|
MAMÍFERS
|
OCELLS
|
PEIXOS
|
RÈPTILS
|
CATALÀ
|
|||||
CASTELLÀ
|
|||||
ANGLÈS
|
INVERTEBRATS
LLENGUA
|
ARÀCNIDS
|
CRUSTACIS
|
INSECTES
|
MIRIÀPODES
|
MOL·LUSCOS
|
CATALÀ
|
|||||
CASTELLÀ
|
|||||
ANGLÈS
|
4. Parts del cos!
Tria un dels animals de
l’entorn, dibuixa’l i assenyala i escriu totes les seves parts del cos.
5. Presentació
Fes una presentació
sobre un dels animals de l’entorn.
Tria si vols fer una
presentació digital (Power point o
similar) o un mural en paper.
Pots incloure tota la
informació que hagis recopilat sobre l’animal i afegir fotografies. Pots
incloure: tipus d’animal (vertebrat, invertebrat, amfibi, crustaci…), què
menja, on viu, quant pesa i mesura, com és el seu cos, com es desplaça, etc.
6. Tens una
mascota a casa?
Ja sabem que les
mascotes que podem tenir a casa no les considerem animals del nostre entorn, però
com que sabem que els animals domèstics us agraden molt, us proposem una
activitat sobre ells. També són animals!!!
Si tens una mascota, i
sinó, aquella que t'agradaria tenir, explica tot el que creguis interessant
(nom, quant anys té, tipus d’animal, què és el que li agrada menjar, activitats
que li agraden fer, etc.) i envia’ns una fotografia on sortiu tots
dos.
7. Titelles
T’agraden els teatres de
titelles? Doncs crea les teves titelles amb formes de diferents d’animals. De
segur que et venen al cap moltíssimes històries que podràs representar amb
elles. Aquí us deixem unes idees: titelles 1, titelles 2, titelles 3.
Som-hi, anima’t a fer-ne
alguna i envia’ns com t’ha quedat.
8. InnovaMat
Seguiu jugant cada dia una estoneta a Bmath.
I, aneu visitant el seu
web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!
9. Recordeu
també de visitar el bloc de música i educació física, on trobareu propostes
setmanals.
Que tingueu molt bona
setmana!!!
Petonets i abraçades!!!
Aroa magrada molt al tema que has escollit.
ResponEliminaSóc l'Astrid.
el tema es molt xulo
ResponEliminaEstem disfrutant molt amb aquest tema.
ResponEliminaJaume i Oriol
Aquest tema m'agradat molt ,molts patons!!!!!!!!
ResponElimina