Tasques de 2n del 8 al 12 de juny


Setmana del 8 al 12 de juny         

                             Salutacions a totes i a tots!

                SALVEM  LA TERRA !




Saps què està passant amb el nostre planeta? Saps què és el medi ambient? Redueixes? Reutilitzes?  Recicles?
Aquesta setmana podràs aprendre moltes coses sobre aquest tema.Per començar mira atentament aquest vídeo i comença l’aventura per millorar la TERRA! 




1. DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENTAL

El dia 5 de juny per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient es va cantar a diferents llocs de Catalunya la cançó “No ens desdibuixeu”.Parla sobre com podem protegir el nostre planeta si tots hi posem un granet de sorra.

- Escolta la cançó i canta-la: 


2.LES 3 R:

- Investiga què són les 3 R, què volen dir i busca informació.

3.ESTEM ABUSANT DEL PLÀSTIC? ESTEM PLASTIFICATS?
El plàstic és per tot arreu! Tot i que es tracta d’un gran invent que ens ha permès volar, viatjar, jugar, ha millorat la medicina... En els últims anys el plàstic s’ha convertit en un greu problema ambiental.


T’has imaginat la quantitat de residus plàstics que generem els humans ? Doncs ara podràs comprovar-ho tu mateix, t’atreveixes?
  • Amb la teva família, acumuleu durant una setmana tots els residus plàstics que feu servir.
  • Fes una fotografia cada dia fins al final de setmana.
  • Fes un mural amb totes les imatges recollides amb el títol “ELS PLÀSTICS D’UNA SETMANA”
  • Què has observat?
  • Creus que pots reduir les deixalles de plàstic de casa teva? Com ho faràs ? Fes una llista de coses que pots fer per reduir els plàstics.

 4. A LA PLATJA

  A l’estiu ens agrada molt banyar-nos al mar, per això anem a la platja. No tothom té cura d’aquest espai natural i l’embruta.


  • Fes una llista de deixalles que pots trobar a la platja, tant a la sorra com a l’aigua.
  • Què faries si arribessis a la platja i trobessis la sorra bruta?
  • I si veiessis a alguna persona llençant un paper, una burilla, un plàstic… al terra? Li diries alguna cosa?
  • Explica alguna situació en relació a aquest tema que hagis vist o viscut.
  5.VOLS UN MAR PLASTIFICAT?
Segons un estudi elaborat per Greenpeace, gran part de les deixalles que es troben al mar mediterrani i que es van recollir en platges d’Espanya SÓN PLÀSTICS. 
La contaminació per plàstic suposa un greu problema pels animals, plantes i persones, és a dir, pel planeta TERRA.
- Busca imatges que mostrin la contaminació per plàstics al medi marí.
- Quines emocions i sensacions et provoquen?
- Pensa com t’agradaria que fossin els mars i les platges i fes un dibuix utilitzant diferents tècniques (pintura, ceres, collage, etc).
- Investiga sobre quines accions s’estan duent a terme per netejar els mars i oceans d’arreu del món. 
  6.MASCARETES I GUANTS PEL COVID-19 !


Com tots sabeu, portem més de dos mesos en confinament (tancats a casa i amb activitats limitades).
Aquest confinament l’ha provocat l’aparició d’un virus: el covid-19, coronavirus.
Tota aquesta situació ha fet que haguem de prendre  una sèrie de mesures de protecció:  posar-nos mascareta per a sortir al carrer, fer ús de gel desinfectant, guants i mantenir una distància de seguretat amb les altres persones.

- D’aquestes mesures que acabem d’anomenar, n’hi ha dues que són especialment contaminants, saps dir-me quines són i per què?

Si fins ara ja hi havia molta quantitat de plàstic que arribava al mar, imagina’t ara amb l’ús diari i continu de guants i mascaretes que queden pel terra  dels camins, carrers, places...

- Què creus que hauríem de fer, a nivell individual, per intentar evitar al màxim aquesta contaminació?

 7. APRENEM AMB UNA PEL·LÍCULA

Mira la pel·lícula Wall-E (la pots trobar a diferents plataformes digitals).És una pel·lícula d'animació futurista que presenta un planeta desolat i ple de residus on els humans han estat evacuats. Només un robot molt especial s’ha quedat per netejar-lo.

- Fes una fitxa tècnica de la pel·lícula (títol, any, durada, país, direcció, guionista, música, productora)i fes-ne un breu resum.

 8. ENGLISH

Listen to the audio. Then complete the table with the order of the items and their container:


  9. DE RESIDUS A OBRES D'ART





  A la primera fotografia veiem una obra d’art que Mandy  Barker va crear amb plàstics procedents dels mars.


  En la de sota pots veure una escultura realitzada per Joan Miró i titulada “Noia evadint-se”.

  Investiga la quantitat de coses que es poden fer reutilitzant plàstics i altres residus i crea la teva obra d'art!
  Així aconseguiràs convertir un element de rebuig en un objecte bonic i útil!
  Quan la tinguis acabada en envies una fotografia!




    ALTRES PROPOSTES D'ACTIVITATS A FER 

CASTELLANO
En esta página  podeis encontrar diferentes cuentos. Los podeis escuchar y ver en el youtube o leerlos.
Hay divertidas fichas para hacer que os podeis descargar !   



 INNOVAMAT
 Bmath: Seguiu jugant cada dia una estoneta amb l'aplicació.
 Actrivitats: Aneu visitant la web. Cada setmana hi ha una nova propostat d'activitat!


       MÚSICA
       http://musicaescolabonavista2015-16.blogspot.com/
     
        EDUCACIÓ FÍSICA
       http://educaciofisicabonavista.blogspot.com/
   
       
       AUTO-AVALUACIÓ
       Clica  l'enllaç, baixa el document i envia'l un cop ple per correu.







-   

Comentaris