Tasques 1r setmana de l'1 al 5 de juny

Hola a tots i totes!

El centre d'interès d'aquesta setmana és . . . 
EL MAR!


Però hem d'anar amb compte quan naveguem perquè... sabeu qui són els personatges més temuts del mar? sens dubte ELS PIRATES !!!




Com tots i totes sabeu, us proposem una llista d'activitats relacionades amb la temàtica. Haureu de triar 2 activitats que més us agradin i una vegada realitzades fer una autoavaluació i ens ho envieu tot al correu: 
invenciblesacasa@gmail.com


PROPOSTA D'ACTIVITATS

1. MARS DE LA PENÍNSULA IBÈRICA


2. SÓC BIÒLEG MARÍ O BIÒLOGA MARINA

Els biòlegs marins estudien les plantes, els animals i els microorganismes que viuen al mar, també investiguen com afecta l’activitat humana a la vida marina.
Submergeix-te en el mar Mediterrani i converteix-te en biòleg marí. Primer fes un llistat de:

Després, crea la teva presentació ( power point) , fes un mural o busca imatges i les enganxes en un full ( no oblidis posar el nom de cada espècie)

3. SÓC MARINER/A

Saps que és un veler?
Un veler és un vaixell que utilitza la força del vent per moure's. És una embarcació que no fa soroll, que no embruta el mar ni l’aire i que és molt net. Amb les pistes que et donaré podràs saber quines parts té un veler:
MÀSTIL: Pal molt gran que aguanta les veles
GÈNOVA: vela més petita que va davant el vaixell
PROA: part de davant del vaixell
POPA: part de darrere del vaixell
VELA MAJOR: la vela que va darrere del vaixell
TIMÓ: serveix per fer anar el vaixell cap una banda o una altra
CASC: part de sota el vaixell
ORÇA: una mena d’aleta de tauró que està sota el vaixell
BOTAVARA: Pal que està pla (horitzontal) que aguanta la vela major

- Com tu ja saps, existeixen altres mitjans de transport marí. Digues quins d’aquest mitjans de transport marítims produeixen contaminació i quins no.



4. SÓC PESCADOR/A

La pesca es pot realitzar al mar i al riu. Ens centrarem en la del mar. Hi ha diferents maneres de pescar que tenen diferents noms. Investiga, busca informació i explica en què consisteix cada una.

- Pesca d’arrossegament o de bou:

https://lh4.googleusercontent.com/gyyIRS5A888CCuI6EXQHltb7LQ-tpDODWgW0Mga73pGI15X9vpZzxb3twjges4hZ_PAToIkCOcvIFIDLwNJaTDjoTFS9CAZ5W6MXjzAbenGLBG7XBDRe-bsuJdGbu3i19GorEcyo
- Pesca amb teranyina o encerclament:

https://lh4.googleusercontent.com/AZc9jx5nVLRzZv1HbxVpRVVW5Amy4ZHo-e_zKoXFFKCrtoFd5EbDI-rE-3Vjw40KkET-J_GZWu1DHZNCR8MddwfdocLuALpciUBpte_xkkH9RA7dsyLhjcaiAedIly3RCYWQGN9K
- Pesca de palangre:

https://lh4.googleusercontent.com/aKq-A9-EXhdAFhT63TjJWr893CaxNFMZs6fIn6n5rYxDF4k7BpDD4yGbv9XUMQhBLqO8myu1G1YrPKz31hpsw47NGLAfXLYembN2J0mLc5k3ubucfm8P-n7Pw97Nva0m9MNtpBS5

- Pesca de tresmall:

https://lh4.googleusercontent.com/gJXO72GrxXMLCzGF_pStiwWB4p_8quB4T-fBAimdoBgQfI8BTSZFc0qL9TB9L0m0nYvMUqRI4eAruj40iS6jshPlmc_pinsBuu6TENify58BA-C8SXDBPdk52bKhyLj9H7gy9wDR

- Pesca de nansa:
https://lh5.googleusercontent.com/9hNrNJFm3wopVJNn1x6JP1kaBAdzJCpFP-JlFRGaGl00CqCwV1zGPu3hKpi_m5wwr3v_vv1eXlTAXqTFuTk0w402GP1GxecK29jdQttYkfbKhmywhoMDRF6MYNH4JaSo3ET8hnM0
D’aquestes maneres de pescar, n’hi ha una que és molt perjudicial pel medi ambient. Saps quina és? I per què?
5. SÓC PEIXATER/A
Has anat alguna vegada acomprar el peix a la peixateria? T’has fixat en la varietat de peixos i marisc que ens ofereixen?
- Digues vuit animals marins que puguis trobar a la peixateria. Dibuixa’n dos (per a fer-ho utilitza el material que més t’agradi, aquarel·les, témperes, llapis de fusta, ceres…)
- D’aquests dos animals que has dibuixat, busca informació sobre un (com es reprodueix, de què s’alimenta, on i com viu...).

6. FISH

Raúl has prepared a handmade activity in which you have to watch the video and follow the instructions. 
Then, write the names under the correct picture:
SEAHORSE - DOLPHIN - OCTOPUS - WHALE - STARFISH - FISH 
'esperit de la balena... que vol tornar al Prat OP ROQUERl sorell: un peix amb mala premsa | HISTÒRIESDEMARolphine Imágenes Y Fotos - 123RFSTRELLA DE MAR | Características, hábitat y su comportamientoaballito de mar

7. UN MÓN MÀGIC

Des de fa molt temps els mars han sigut llocs molt misteriosos i desconeguts. Aquesta idea va influir  en la mitologia i es van imaginar criatures que vivien en les profunditats dels mars. Els antics mariners decoraven les seves embarcacions amb imatges d’aquests éssers mitològics marins perquè pensaven que així estaven protegits dels perills d’estar navegant pels mars. T’agradaria conèixer el ésser mitològics dels mars? Fes una investigació sobre qui són aquests éssers mitològics marins i explica’ns. Pots fer servir imatges o dibuixar.

8. VIATGEM PEL FONS MARÍ

Saps quin és el mitjà de transport per desplaçar-se pel fons marí?
EL SUBMARÍ!
https://lh6.googleusercontent.com/xHglV3E3zWdIIrM2SHwFMbK-iDGlIFKy_fJ-FiYQiwUJDRdVwZZiu_QFuoysqvua7kOK01j6RXEMFGMRhi965PjraORlunxCQaR6x9vjKOKlO98538YnBfRzyK7zDdhaOvZnbXka
En aquesta activitat en podràs crear un i el podràs fer servir per jugar! Només cal mirar el vídeo, preparar els materials i ..... Som-hi!
Et donem algunes idees:
  
    
9. EXPLICA'M UN CONTE
Tens algun conte que expliqui una història del mar? Prepara la lectura i graba un audio.

10. ELS ESPORTS DEL MAR

Alguna vegada has fet esport al mar? Conta'm la teva experiència, i si mai has fet busca quins esports es poden fer al mar i explica'm quin t'agradaria practicar i per què?


11. MÚSICA DEL MAR
Endinsa't en la música aquàtica:
- Ryuichi Sakamoto - El Mar Mediterrani (Theme of Olympic Games Barcelona 1992)
- Händel , música aquàtica, suite nº2
- Els sons dels animals marins
   
- Música relaxant del mar, sons dels delfins i el mar
   
12. INNOVAMAT


RECULL FOTOS "ELS CONTES"

RECORDEU QUE PODEU ENTRAT TAMBÉ AL BLOC DE MÚSICA I D'EDUCACIÓ FÍSICA ON TROBAREM MOLTES ACTIVITATS DIVERTIDES PER FER CADA SETMANA:


AUTOAVALUACIÓ

Teniu tres  opcions per enviar-nos l'autoavaluació:

1/ Seleccioneu aquest enllaç i amb botó de la dreta del ratolí clicar i entrar en la pestanya que possa anar al drive, un cop allà us podeu baixar el document i enviar-lo per correu.

https://drive.google.com/file/d/11aihUBGoebS96KP9ktFmbTywedktvLS0/view?usp=sharing

2/ Aneu al correu on us he enviat la graella que teniu aquí sota, l'ompliu i l'envieu.

3/ Si algú prefereix copiar-la a mà i enviar fotografia també és vàlid.

Setmana del _____ al _____ de _____________ de 2020


AUTOAVALUACIÓ 1
Nom: 
Data: 
Tasca: 
Aspectes 
Molt
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (2).jpg
Una mica
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (3).jpg
No gaire
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (4).jpg
Gens
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (5).jpg
T’ha agradat fer la tasca? 




Has necessitat ajuda per fer-la?  




T’has esforçat per fer-la?




Creus que has fet una bona presentació de la tasca?




Creus que pots millorar algun aspecte?




Quins aspectes creus que pots millorar? (encercla la resposta)

        Lletra                                                   Presentació                                         Dibuix



QUE PASSEU BONA SETMANA NAVEGANT PEL MAR I APRENENT MOLTES COSES NOVES!










Comentaris