Tasques de 2n setmana del 25 al 30



Setmana del 25 al 29 de maig


Holaaaaaa a totes i a tots !

Primer podeu donar un cop d'ull al "Raconet de les fotos"...

                                          
Aquesta setmana emprendrem un altre llarg viatge....Aquest cop però, dins del món dels contes !


Preparats?.... Llestos?.... Ja !


1 – PENSA I INVESTIGA 
                                                                               
         A  veure si saps posar el títol del conte a cada imatge.

2 - SABEM QUE TOTS VOSALTRES LLEGIU MOLT !

ü  Feu dues recomanacions de contes o llibres que us hagin agradat.
ü  Feu dues recomanacions de contes o llibres que no us hagin agradat gens.
ü  Explica’n el perquè.



3 - DISFRESSA'T

ü  Amb roba i altres complements que tinguis per casa, disfressa't d’un personatge de conte conegut i envia’ns una fotografia. 

            Les penjarem al bloc i a veure si endevinem de quin personatge es tracte !

4 – SÓC EL PROTAGONISTA D’UN CONTE !
  • Tria 2 personatges de dos contes coneguts (un per  conte).
  • Inventa’t un conte on hi surtin els personatges que has triat i tu com a protagonista (no ha d’ocupar més d’un full).

5 - DIBUIXA



Dibuixa en un full gran un personatge de conte. Pinta’l i un cop pintat, amb collage, acaba’l de millorar (amb paper de plata, roba, fil, botons....)


6 – UN CONTE DEL VENT

El vent, ja sabeu que és?
Llegiu aquest conte i quan acabeu mireu de contestar dues preguntes.
BUSCANT EL VENT
“Hi havia una vegada un vent tan trist que no podia volar. Des de feia temps, sense adonar-se, s’havia anat movent cada cop més a poc a poc, feixuc, pesat, fins quedar totalment parat.
Amunt i avall havia viscut movent arbres i arbrots, branques i branquillons i fulles de tots colors que queien al seu pas en arribar la tardor. La seva vida havia estat molt atrafegada; arrissava onades, transportava llavors o suportava els esternuts de tothom, viatjant lent o molt ràpid i això el feia sentir molt cansat.
Sobretot, el que l’abatia eren els murmuris de la gent “Uf! Quin vent fa!” i les queixes “Quan s’acabarà aquest vent?” que es repetien al seu pas. Veia com tothom l’evitava o s’arraulia per racons amagats fugint d’ell. Allò l’enfadava tant que sovint rugia encabritat i volava ràpid en forma de gegantins huracans destarotant al seu pas cases, reixes i fanals.
El dia que va decidir aturar-se, va observar que tothom semblava més tranquil i més feliç; car, ja no hi havia barrets voladors, ni ulls plorosos, ni fullaraca fora de lloc.
Tot i això, la canalla el trobava a faltar perquè sense ell no es podien enlairar els estels ni fer ballar les bombolles de sabó. El viatjant del globus aerostàtic estava indignat i en arribar l’estiu cigonyes i altres ocells no van poder tornar a la seva terra per visitar els parents, i allò va desencadenar les pitjors baralles familiars.
Tristos també, nens i nenes veien com la pols quedava amuntegat allà on queia, el fum dels cotxes no es movia de la ciutat i la humitat de l’aire no arribava a fer núvols. Aquell va ser un estiu feixuc i ben gris.
El que semblava un descans va començar a ser un autèntic desastre. “Quan tornarà el vent?” va començar a preguntar-se tothom.
La tardor va arribar, cobrint de fulles tots els carrers, i també l’hivern i el fred. Ningú no sortia de casa i mentre els dies passaven, aquella tristor que havia envaït el vent va començar a escampar-se adormint –ho tot i a tothom.
En arribar la primavera un ós maldestre i dormilec va despertar-se. Havia hivernat d’allò més bé al seu cau i afamat va sortir a buscar alguna cosa per portar-se al pap, tenia una fam voraç!
A poc a poc, va anar adonant-se que alguna cosa no rutllava bé. Les flors estaven pansides i els ocells no cantaven, i allò el va fer pensar que potser s’havia llevat massa d’hora. El pastor, que passejava per allí li explicà:
– El vent ens ha abandonat! Un bon dia es va parar i ara res no es mou, tot s’amuntega i s’embruta, ni tan sols torna la primavera!- li contà plorós.
– Caram! això és un gran desastre! – va respondre l’ós mentre recordava aquells deliciosos ruscos de mel que potser no tornaria a provar.
 Així que decidit, es va treure les quatre lleganyes que li quedaven i va anar-se’n muntanya avall a rescatar aquell vent entristit.
L’empresa de l’ós, però, no va resultar gens fàcil. La seva poca traça el feia ensopegar a cada passa, i rodava per terra més que caminava. La baixada, plena de cops i sacsons va ser observada per tots els animalons del bosc, que anaven rient sota el nas sense poder-ho evitar.
– Guaiteu aquell ós sapastre – anaven dient entre dents – mira endavant, dropo!- Fins que els murmuris es van convertir en autèntiques rialles que van acabar despertant tothom.
– Calleu gamarussos! Tinc una missió importantíssima! – cridava l’ós mentre lluitava per no topar amb cap arbre més.
Els esquirols van decidir seguir-lo, ja que els semblava un espectacle d’allò més divertit. Altres animalons curiosos també s’hi van anar sumant i a poc a poc, en un tres i no res tots els tafaners del bosc seguien aquell ós sapastre, preguntant-se on anava tan decidit.
Ves per on, al pas d’aquella bandada, la pols es va anar enlairant, les fulles es bellugaven sota les cames i braços i la llum fins i tot va començar a aclarir. En arribar al poble, homes i dones van treure el nas per la porta per veure què era aquella cridòria, i, lluny d’espantar-se, van sortir a rebre l’alegria muntanyenca que arribava. Ara el cel semblava una mica més blau, l’aire menys brut i els carrers plens de vida i rialles com feia molt de temps ja no se sentien.
De sobte les campanes van moure’s sota una brisa suau i repicaren, tot i que el rellotge feia temps que romania aturat.
Així va ser que sota aquell ning –nong, el veïnat , l’ós i companyia van celebrar la tornada del vent que ara semblava ben content i mentre volava feia giravoltar les paraules que des de feia molt de temps romanien callades.
 Anna Patata
Esperem que us hagi agradat  i ara...
 Ara, us toca a vosaltres !
1.       Quines coses coneixeu que mou el vent?

2.       Què pot moure i què no pot moure el vent?
7 – UNA MIQUETA D’ANGLÈS...
 Watch the video “Tortoise and the Hare” : https://youtu.be/gfbSIdwL0FE .
          Then answer the questions. 
ü  What is the message of the story?
ü  Think about the hare and the tortoise. They were two completely different characters. which words do you think describe the hare and which words describe the tortoise? 
Loud - Fast - Quite - Slow - Quick - Sensible
HARE 
TORTOISE

8- LECTURA EN VEU ALTA
Escull un conte que tinguis a casa i que t’agradi molt, llegeix-lo en veu alta varies vegades per practicar l’entonació , les respiracions ( punts, comes, diàlegs…) etc… i després:
ü  Graba un audio de 2 minuts llegint un trosset del conte i envia’l al mail epereda@xtec.cat

ü  Fes la fitxa de lectura ( escolliu el format que més us agradi)

9- ESCOLTA  AQUEST CONTE


ü  Fes una llista de coses que fas a casa per ajudar i donar felicitat a les persones que t’envolten


10.CONTE QUE CONTARÀS

Tria un conte. Llegeix-lo en veu alta vàries vegades. Para atenció en l’entonació, les respiracions i pauses (punts, comes), els diàlegs, les diferents veus, etc. i després:


- Grava un àudio llegint el conte o fes un titella que el narri (pots enviar l'audio o el vídeo per e-mail).

Aquí tens alguns exemples de com fer un titella


ALTRES PROPOSTES D'ACTIVITATS A FER 

Castellano
En esta página  podeis encontrar diferentes cuentos. Los podeis escuchar y ver en el youtube o leerlos.
 Hay divertidas fichas para hacer que os podeis descargar !   

                                   

InnovaMat

Bmath: Seguiu jugant cada dia una estoneta amb l'aplicació.
Actrivivats: Aneu visitant la web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!
https://innovamat.com/blog/ca/recursos/escoles/recursos-2n-ca/
Activitats complementàries per a imprimir (si algú vol fer més feina de matemàtiques pot triar aquelles activitats que hem anat treballant a classe !).


Música

Educació física
http://educaciofisicabonavista.blogspot.com/


AUTO-AVALUACIÓ
 Clica  l'enllaç, baixa el document i envia'l un cop ple per correu.





Comentaris