Setmana
del 25 al 29 de maig
Holaaaaaa a totes i a tots !
Primer podeu donar un cop d'ull al "Raconet de les fotos"...
Aquesta
setmana emprendrem un altre llarg viatge....Aquest cop però, dins del món dels
contes !
Preparats?....
Llestos?.... Ja !
1 –
PENSA I INVESTIGA
A veure si saps posar
el títol del conte a cada imatge.
2 - SABEM
QUE TOTS VOSALTRES LLEGIU MOLT !
ü Feu dues
recomanacions de contes o llibres que us hagin agradat.
ü Feu dues
recomanacions de contes o llibres que no us hagin agradat gens.
ü Explica’n el perquè.
3 - DISFRESSA'T
ü Amb roba i altres
complements que tinguis per casa, disfressa't d’un personatge de conte conegut i
envia’ns una fotografia.
Les penjarem al bloc
i a veure si endevinem de quin personatge es tracte !
4 – SÓC
EL PROTAGONISTA D’UN CONTE !
- Tria 2 personatges de
dos contes coneguts (un per conte).
- Inventa’t un conte on hi surtin els personatges que has triat i tu com a protagonista (no ha d’ocupar més d’un full).
5 - DIBUIXA
Dibuixa
en un full gran un personatge de conte. Pinta’l i un cop pintat, amb collage, acaba’l
de millorar (amb paper de plata, roba, fil, botons....)
6 – UN CONTE DEL VENT
El vent, ja sabeu que és?
Llegiu aquest conte i quan acabeu mireu de
contestar dues preguntes.
BUSCANT
EL VENT
“Hi havia una vegada un
vent tan trist que no podia volar. Des de feia temps, sense adonar-se, s’havia
anat movent cada cop més a poc a poc, feixuc, pesat, fins quedar totalment
parat.
Amunt i avall havia
viscut movent arbres i arbrots, branques i branquillons i fulles de tots colors
que queien al seu pas en arribar la tardor. La seva vida havia estat molt
atrafegada; arrissava onades, transportava llavors o suportava els esternuts de
tothom, viatjant lent o molt ràpid i això el feia sentir molt cansat.
Sobretot, el que
l’abatia eren els murmuris de la gent “Uf! Quin vent fa!” i les queixes “Quan
s’acabarà aquest vent?” que es repetien al seu pas. Veia com tothom l’evitava o
s’arraulia per racons amagats fugint d’ell. Allò l’enfadava tant que sovint
rugia encabritat i volava ràpid en forma de gegantins huracans destarotant al
seu pas cases, reixes i fanals.
El dia que va decidir
aturar-se, va observar que tothom semblava més tranquil i més feliç; car, ja no
hi havia barrets voladors, ni ulls plorosos, ni fullaraca fora de lloc.
Tot i això, la canalla
el trobava a faltar perquè sense ell no es podien enlairar els estels ni fer
ballar les bombolles de sabó. El viatjant del globus aerostàtic estava indignat
i en arribar l’estiu cigonyes i altres ocells no van poder tornar a la seva
terra per visitar els parents, i allò va desencadenar les pitjors baralles
familiars.
Tristos també, nens i
nenes veien com la pols quedava amuntegat allà on queia, el fum dels cotxes no
es movia de la ciutat i la humitat de l’aire no arribava a fer núvols. Aquell
va ser un estiu feixuc i ben gris.
El que semblava un
descans va començar a ser un autèntic desastre. “Quan tornarà el vent?” va
començar a preguntar-se tothom.
La tardor va arribar,
cobrint de fulles tots els carrers, i també l’hivern i el fred. Ningú no sortia
de casa i mentre els dies passaven, aquella tristor que havia envaït el vent va
començar a escampar-se adormint –ho tot i a tothom.
En arribar la primavera
un ós maldestre i dormilec va despertar-se. Havia hivernat d’allò més bé al seu
cau i afamat va sortir a buscar alguna cosa per portar-se al pap, tenia una fam
voraç!
A poc a poc, va anar
adonant-se que alguna cosa no rutllava bé. Les flors estaven pansides i els
ocells no cantaven, i allò el va fer pensar que potser s’havia llevat massa
d’hora. El pastor, que passejava per allí li explicà:
– El vent ens ha
abandonat! Un bon dia es va parar i ara res no es mou, tot s’amuntega i
s’embruta, ni tan sols torna la primavera!- li contà plorós.
– Caram! això és un gran
desastre! – va respondre l’ós mentre recordava aquells deliciosos ruscos de mel
que potser no tornaria a provar.
Així que decidit,
es va treure les quatre lleganyes que li quedaven i va anar-se’n muntanya avall
a rescatar aquell vent entristit.
L’empresa de l’ós, però,
no va resultar gens fàcil. La seva poca traça el feia ensopegar a cada passa, i
rodava per terra més que caminava. La baixada, plena de cops i sacsons va ser
observada per tots els animalons del bosc, que anaven rient sota el nas sense
poder-ho evitar.
– Guaiteu aquell ós
sapastre – anaven dient entre dents – mira endavant, dropo!- Fins que els
murmuris es van convertir en autèntiques rialles que van acabar despertant
tothom.
– Calleu gamarussos!
Tinc una missió importantíssima! – cridava l’ós mentre lluitava per no topar
amb cap arbre més.
Els esquirols van
decidir seguir-lo, ja que els semblava un espectacle d’allò més divertit.
Altres animalons curiosos també s’hi van anar sumant i a poc a poc, en un tres
i no res tots els tafaners del bosc seguien aquell ós sapastre, preguntant-se
on anava tan decidit.
Ves per on, al pas
d’aquella bandada, la pols es va anar enlairant, les fulles es bellugaven sota
les cames i braços i la llum fins i tot va començar a aclarir. En arribar al
poble, homes i dones van treure el nas per la porta per veure què era aquella
cridòria, i, lluny d’espantar-se, van sortir a rebre l’alegria muntanyenca que
arribava. Ara el cel semblava una mica més blau, l’aire menys brut i els
carrers plens de vida i rialles com feia molt de temps ja no se sentien.
De sobte les campanes
van moure’s sota una brisa suau i repicaren, tot i que el rellotge feia temps
que romania aturat.
Així va ser que sota
aquell ning –nong, el veïnat , l’ós i companyia van celebrar la tornada del
vent que ara semblava ben content i mentre volava feia giravoltar les paraules
que des de feia molt de temps romanien callades.
Anna Patata
Esperem que us hagi agradat i ara...
Ara, us toca a
vosaltres !
1. Quines coses coneixeu que mou el vent?
2. Què pot moure i què no pot moure el vent?
7 – UNA
MIQUETA D’ANGLÈS...
Then
answer the questions.
ü What is the message of the
story?
ü
Think about the hare and the tortoise. They were two completely
different characters. which words do you think describe the hare and which
words describe the tortoise?
Loud - Fast - Quite - Slow - Quick - Sensible
HARE
|
TORTOISE
|
8- LECTURA
EN VEU ALTA
Escull un conte que tinguis a casa i que t’agradi molt, llegeix-lo en veu
alta varies vegades per practicar l’entonació , les respiracions ( punts,
comes, diàlegs…) etc… i després:
ü Graba
un audio de 2 minuts llegint un trosset del conte i envia’l al mail epereda@xtec.cat
ü Fes
la fitxa de lectura ( escolliu el format que més us agradi)
9- ESCOLTA
AQUEST CONTE
ü
Fes una llista de coses que fas a casa
per ajudar i donar felicitat a les persones que t’envolten.
10.CONTE QUE CONTARÀS
Tria un conte. Llegeix-lo en veu alta vàries vegades. Para atenció en l’entonació, les respiracions i pauses (punts, comes), els diàlegs, les diferents veus, etc. i després:
- Grava un àudio llegint el conte o fes un titella que el narri (pots enviar l'audio o el vídeo per e-mail).
Aquí tens alguns exemples de com fer un titella
Castellano
En esta página podeis encontrar diferentes cuentos. Los podeis escuchar y ver en el youtube o leerlos.
Hay divertidas fichas para hacer que os podeis descargar !
Hay divertidas fichas para hacer que os podeis descargar !

InnovaMat
- Bmath: Seguiu jugant cada dia una estoneta amb l'aplicació.
- Actrivivats: Aneu visitant la web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!
https://innovamat.com/blog/ca/recursos/escoles/recursos-2n-ca/
- Activitats complementàries per a imprimir (si algú vol fer més feina de matemàtiques pot triar aquelles activitats que hem anat treballant a classe !).
- Activitats complementàries per a imprimir (si algú vol fer més feina de matemàtiques pot triar aquelles activitats que hem anat treballant a classe !).
Música
Educació física
http://educaciofisicabonavista.blogspot.com/
AUTO-AVALUACIÓ
Clica l'enllaç, baixa el document i envia'l un cop ple per correu.
AUTO-AVALUACIÓ
Clica l'enllaç, baixa el document i envia'l un cop ple per correu.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada