Bon dia nens i nenes! Ja
tornem a ser per aquí! Aquesta setmana, el tema de les activitats serà:
Les plantes
(feu clic a la imatge
per escoltar una cançó sobre les plantes)
Ja saps com fer-ho, oi?
Tria les propostes que
et semblin més interessants o que et cridin més l’atenció i fes-les al llarg de
la setmana.
Tria les dos activitats
per avaluar. I fes l’autoavaluació.
Divendres m’ho envies
perquè pugui veure tot el que has treballat! Som-hi!
Ara si! Som-hi amb les
propostes!
1. Experimenta amb les plantes
Mira quines idees més
fantàstiques per experimentar amb les plantes! A veure si en pots dur a terme
alguna!
Si ho fas ens pots
enviar una fotografia.
2. Plantes remeieres
Saps què són les plantes
remeieres?
Una planta remeiera o
medicinal és aquella que es pot fer servir per a curar. És a dir, com a
medicina.
Ara fes una mica de curandero o curandera! Investiga quatre
plantes que siguin remeieres.
Digues el seu nom, per a
què serveixen i en fas un dibuix de cada una d’elles.
I ja saps!...si per
algun dia en necessites, tingueu-ne sempre a casa!
3. Els
arbres
Aquestes fulles corresponen a diferents arbres que
podem trobar als boscos de Catalunya.
Et proposo un repte: a veure si ets capaç de
descobrir a quin arbre correspon cada fulla.
Pots explicar també com és cadascuna de les fulles.
4. Adivinanzas y poemas
Crea una adivinanza sobre alguna planta, árbol, flor, etc.
También puedes intentar inventar un pequeño poema. Lo puedes hacer
sólo con palabras o con palabras e imágenes, como en el ejemplo.
5. Parts d’una planta
Mira el següent vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=NIFRqL_3qwE
A continuació, completa la fitxa tècnica amb tot
allò que has après.
6. Cartes màgiques
Per poder continuar
estudiant les plantes, cal que et transformis en una “planteta”! Aquí tens unes
cartes màgiques de transformació!
Ets capaç de realitzar
les postures d’aquestes plantes? Segur que sí! Representa-les i envia’ns una
foto o un dibuix de la figura que més t’agrada.
Dibuixa una flor amb
pètals i escriu al mig el teu nom.
Passa el full a una
persona de la teva família, qui ha d’escriure qualitats positives teves en els
pètals de la flor, i tornar a passar el dibuix a una altra persona.
L’activitat s’acaba quan
tots els pètals tinguin alguna paraula positiva escrita.
Pots fer una flor per
cadascú de la teva família. Aquestes flors quedaran fantàstiques!
8. Growing
a tree
Fes clic al següent enllaç
per accedir al document.
Te’l pots descarregar i
fer-lo a ordinador o imprimir-lo i fer-lo a mà.
9. T’Agraden les plantes? Joc d’investigació
Enllaç a un
herbari virtual molt xulo: http://xtec.cat/~fturmo/d108/plantes.htm
Sereu super investigadors i en
aquesta plana podreu buscar tota la informació que el gran detectiu de les
plantes necessita per aconseguir trobar el missatge amagat.
A cada casella poseu la lletra
que correspon a la resposta i trobareu el missatge:
(Si teniu germans grans
a l'escola, us poden ajudar perquè ells també faran la mateixa investigació que
vosaltres. Veureu que divertit serà poder compartir!)
Exemple:
1: La rosa és una...
A :FLOR (S) B:VERDURA (M) C: ARBRE (J)
Com que la resposta correcte és la A, a la graella posareu la lletra entre parèntesi...la S
Doncs, apa, som-hi detectius!!
2/11. L’Ametller és un arbre originari de: (serveix per caselles 2 i 11)
A: Europa (M) B: Àsia (O) C: Amèrica (J)
3. El fruit de la figuera es diu:
A: Taronja (G) B: Mora (P) C: Figa (U)
4/16. El color de la flor anomenada orella d’ós és el (serveix per caselles 4 i 16)
A: Violeta (E) B: Vermell (J) C: Groc (L)
5. Els fruits de la falguera són:
A: Molt bons (C) B: Són tòxics (L) C: Es poden cuinar (M)
6. La vinya que és la planta del raïm floreix durant els mesos de:
A: gener-febrer (M) B: maig-juny (S) C: agost-setembre (L)
7.El llúpol viu a:
A: Zones humides (M) B: Zones seques (P) C:Zones molt seques (O)
8. La flor de la camamilla s’assembla a:
A: Una rosa (w) B:Una margarita (I) C: Un lliri (J)
9/10/20 : El fruit del codonyer és de color: (serveix per les caselles 9-10 i 20)
A: Vermell (M) B: Groc (L) C: Taronja (K)
12. La pinya de l’avet s’aguanta:
A: dreta ( R) B: cap a vall (G) C: Tombada (F)
15. La morera ve de...
A: Catalunya (J) B: la Xina (G) C: Europa (H)
17. El nom científic del castanyer és:
A: Castanyeta comú (T) B: Castanea sativa (N) C: Castanita casta nou (L)
19. L’Olivera és de la família de:
A: Les olivàcies (A) B: Les pepinàcies (F) C: Les gallinàcies (M)
(Si teniu germans grans a l'escola, us poden ajudar perquè ells també faran la mateixa investigació
que vosaltres. Veureu que divertit serà poder compartir!)
(Si teniu germans grans a l'escola, us poden ajudar perquè ells també faran la mateixa investigació
que vosaltres. Veureu que divertit serà poder compartir!)
10. InnovaMat
Seguiu jugant cada dia una estoneta a Bmath.
I, aneu visitant el seu
web. Cada setmana hi ha una nova proposta d’activitat!
11. Recordeu també de visitar el bloc de música i
educació física, on trobareu propostes setmanals.
Que tingueu molt bona setmana!!!
Petonets i abraçades!!!
Aroa el video és fals ?
ResponEliminaHola Aroa
ResponEliminael vídeo del erxecisi 1 no em va 😢😢
Hola a tots!!!!!.....Aroa la faena esta molt be,patons!!!
ResponEliminaBon dia Aroa! Al apartat tres el lloc de la fulla que hem de posa.Gràcies!
ResponEliminaHola Roger.. Explicar una mica com és la fulla... El que vau estudiar a medi.
Elimina