Tasques 1r setmana de l'11 al 15 de maig

Bon dia a tothom!
Comencem una setmana amb molta naturalitat...


El nou centre d'interès és . . . 
LES PLANTES

Com tots i totes sabeu, us proposem una llista d'activitats relacionades amb la temàtica. Haureu de triar 2 activitats que més us agradin i una vegada realitzades fer una autoavaluació i ens ho envieu tot al correu: invenciblesacasa@gmail.com


LLISTAT D'ACTIVITATS

1. Experimenta amb les plantes.
Mira quines idees més fantàstiques per experimentar amb les plantes! A veure si en pots dur a terme alguna! https://youtu.be/xWnGkqEXKSs Si ho fas ens pots enviar una fotografia.
2. Investiga per descobrir com són les plantes.
A continuació, completa la fitxa tècnica amb tot allò que has après. https://www.youtube.com/watch?v=NIFRqL_3qwE 

FITXA TÈCNICA D’UNA PLANTA 
1. Posa les parts de la planta al lloc on correspongui.
2. Completa:
Les plantes són ___________________________ que no es ______________________.
3.Què necessita la planta per viure? Escriu a sota del dibuix.
 


3. Plantes remeieres.

Saps què són les plantes remeieres?

Una planta remeiera o medicinal és aquella que es pot fer servir per a curar. És a dir, com a medicina.

Ara fes una mica de "curandero" o "curandera" i investiga quatre plantes que siguin remeieres. Ens dius els seu nom, per a què serveixen i en fas un dibuix de cada una d’elles. I ja saps!...si per algun dia en necessites, tinguen sempre a casa!


 4. Els arbres
Aquestes fulles corresponen a diferents arbres que podem trobar als boscos de Catalunya. Et proposo un repte: A veure si ets capaç de descobrir a quin arbre correspon cada fulla.

5. Transforma't en una planteta.
Per poder continuar estudiant les plantes 🌼 cal que et transformis en una “planteta”! Aquí tens unes cartes màgiques de transformació! Ets capaç de realitzar les postures d’aquestes plantes? Segur que sí! Representa-les i envia’ns una foto o un dibuix de la figura que més t’agrada... 




6. Jocs per treballar les flors i arbres fruiters: Jclic

7.  La flor més positiva:
Dibuixa una flor amb pètals i escriu al mig el teu nom. 

Passa el full a una persona de la teva família, qui ha d’escriure qualitats positives teves en els pètals de la flor, i tornar a passar el dibuix a una altra persona. L’activitat s’acaba quan tots els pètals tinguin alguna paraula positiva escrita. Pots fer una flor per cadascú de la teva família. Aquestes flors quedaran fantàstiques!






8. T’Agraden les plantes?
Joc d’investigació
Link a un herbari virtual molt xulo: http://xtec.cat/~fturmo/d108/plantes.htm
Sereu super investigadors i en aquesta plana podreu buscar tota la informació que el gran detectiu de les plantes necessita per aconseguir trobar el missatge amagat.

(Si teniu germans grans a l'escola, us poden ajudar perquè ells també faran la mateixa investigació que vosaltres. Veureu que divertit serà poder compartir!
A cada casella poseu la lletra que correspon a la resposta i trobareu el missatge:
1
s
2
3

4
5
6

7
8
9
10
11
12
13
s
14
!





15
16
17
18
i
19
20

21
!





Exemple:
1: La rosa és una...
A :FLOR (S)                               B:VERDURA (M)                        C: ARBRE (J)
Com que la resposta correcte és  la A, a la graella posareu la lletra entre parèntesi...la S
Doncs, apa, som-hi detectius!!
2/11. L’Ametller és un arbre originari de: (serveix per caselles 2 i 11)
A: Europa (M)                           B: Àsia (O)                      C: Amèrica (J)
3. El fruit de la figuera es diu:
A: Taronja (G)                              B: Mora (P)                    C: Figa (U)
4/16. El color de la flor anomenada orella d’ós és el (serveix per caselles 4 i 16)
A: Violeta (E)                                B: Vermell (J)                C: Groc (L)
5. Els fruits de la falguera són:
A: Molt bons (C)                          B: Són tòxics (L)                   C: Es poden cuinar (M)
6. La vinya que és la planta del raïm floreix durant els mesos de:
A: gener-febrer (M)              B: maig-juny (S)                     C: agost-setembre (L)
7.El llúpol viu a:
A: Zones humides  (M)             B: Zones seques (P)   C:Zones molt seques (O)
8. La flor de la camamilla s’assembla a:
A: Una rosa (w)                                  B:Una margarita (I)     C: Un lliri (J)
9/10/20 : El fruit del codonyer és de color: (serveix per les caselles 9-10 i 20)
A: Vermell (M)                             B: Groc (L)                      C: Taronja (K)
12. La pinya de l’avet s’aguanta:
A: dreta ( R)                                  B: cap a vall (G)            C: Tombada (F)
15. La morera ve de...
A: Catalunya (J)                           B: la Xina (G)                 C: Europa (H)
17. El nom científic del castanyer és:
A: Castanyeta comú (T)                    B: Castanea sativa (N)   C: Castanita casta nou (L)
19. L’Olivera és de la família de:
A: Les olivàcies (A)                            B: Les pepinàcies (F)       C: Les gallinàcies (M)

9. Lee en voz alta.

Prepárate este fragmento del capítulo XXI del libro “El Principito”. Después lee durante 2 minutos en voz alta, grábate i envíanos tu grabación.
Las rosas se sentían molestas oyendo al principito, que continuó diciéndoles:
–Sois realmente muy bellas pero estáis vacías. Nadie daría la vida por vosotras.
Cualquiera puede creer que mí rosa es igual.  ¡No es así!  Ella es más importante
que todas ustedes juntas porque a ella he regado, a ella cuidé y protegí con el biombo,
porque la libré de los gusanos, dejando sólo los que serían mariposas. Porque es ella a la
que oí quejarse, vanagloriarse y, a veces, hasta callarse. Porque, finalmente, ella es mi rosa.  

10. English.
Mira el video i dibuixar les parts que falten de l’arbre posant el nom de cada part en anglès.





AQUÍ PODEU MIRAR EL RECULL DE FOTOS DE LA SETMANA DELS ANIMALS...
CONFITASQUES ELS ANIMALS

I  PER FINALITZAR...
UN REGALET PERQUÈ US DIVERTIU FENT MÚSICA I EDUCACIÓ FÍSICA A LA VEGADA!



AUTOAVALUACIÓ

Teniu tres  opcions per enviar-nos l'autoavaluació:

1/ Seleccioneu aquest enllaç i amb botó de la dreta del ratolí clicar i entrar en la pestanya que possa anar al drive, un cop allà us podeu baixar el document i enviar-lo per correu.

https://drive.google.com/file/d/11aihUBGoebS96KP9ktFmbTywedktvLS0/view?usp=sharing

2/ Aneu al correu on us he enviat la graella que teniu aquí sota, l'ompliu i l'envieu.

3/ Si algú prefereix copiar-la a mà i enviar fotografia també és vàlid.


Setmana del _____ al _____ de _____________ de 2020


AUTOAVALUACIÓ 1
Nom: 
Data: 
Tasca: 
Aspectes 
Molt
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (2).jpg
Una mica
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (3).jpg
No gaire
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (4).jpg
Gens
C:\Users\MAX\Pictures\rating-smiley-faces-red-to-green-vector-illustration-eps-rating-smiley-faces-red-to-green-123669149 (5).jpg
T’ha agradat fer la tasca? 




Has necessitat ajuda per fer-la?  




T’has esforçat per fer-la?




Creus que has fet una bona presentació de la tasca?




Creus que pots millorar algun aspecte?




Quins aspectes creus que pots millorar? (encercla la resposta)

        Lletra                                                   Presentació                                         Dibuix




QUE TINGUEU UNA BONA SETMANA !!!







Comentaris

Publica un comentari a l'entrada